Grænseoverskridende momenter

Da jeg startede som markedsføring specialist, følte jeg det kunne være grænseoverskridende at lave kold kanvas og presse på for at sælge til kunden. Jeg følte, at jeg skulle træde igennem en barriere, før jeg kunne sælge noget til kunderne. Grundet min tilbageholdelse for kold kanvas, blev jeg nysgerrige for at finde andre muligheder for at tiltrække kunder. Hvorfor jeg begyndte at implementere inbound marketing. Hvor målet var at lave god content, for at der kom flere besøgende ind på websitet. Den content kunne blandt andet bestå af gode podcast, videoer, e-bøger og guides. Det er vigtigt at tænke content som godbidder til de besøgende, det er vigtigt tilbyde kunderne noget værdifuldt, så de har lyst til komme tilbage til websitet. Hvor målet er at de blive betalende kunder. Ydermere lærte jeg SEO er essentielt for at gøre sig synlig på Google og for forbrugerne kan finde dig. Man vil jo gerne have at sit hårdt arbejde content materiale bliver fundet af forbrugerne, så de kan få glæde af det, og se hvor dygtig man er.

Jeg har altid følt det var svært at sælge noget til en fremmedperson, specielt hvis vedkommende ikke havde brug for produktet. Hvorfor min tilgang altid har været, at jeg ikke sælger noget jeg ikke kan stå inde for. Min integritet har altid være det vigtigste for mig, og har aldrig været til salg. Det er blandt andet også derfor inbound marketing passer perfekt til mit temperament, hvis jeg spreder godt content, så forbrugeren kan få en fornemmelse af hvad jeg laver og de finder det som de søger.

Jeg er dog blevet langt bedre til at overskride mine egne grænser både inden for erhvervslivet, men også i hverdage. Jeg er blevet en lille smule mere koldblodig i forhold til salg. Jeg har fundet ud af, at det er en nødvendighed at få et salg i hus, for at en virksomhed kan vækste. Der er dog mange måder at sælge på, jeg vil aldrig presse nogen til at købe min produkt / ydelse. Men derimod vise hvor god jeg er eller mine produkter er, for at fastholde min integritet. Jeg tror på man kommer længst i livet, hvis ens integritet ikke er til salg og man forsætter sit hårde arbejde. Derved får man også opbygget en kundebase, som er mere loyal og bliver længere tid hos en, fordi de værdsætter ens arbejde og de selv får de resultater som de ønsker.