Hvorfor valgt jeg at blive markedsførings specialist

Mac

Jeg fik hurtig en forkærlighed for markedsføring, både gennem mine studier og som fritidsaktivitet. Jeg startede mit studieliv på handelsskolen og efter de tre år, som det taget at gennemføre en gymnasial uddannelse. Drog jeg videre i markedsføring faget og læste speciale i markedsføring og digital marketing. Jeg finder det yderst interessant at arbejde med den digitale strategi, og hvordan den skal udforme sig. Det er i særdeleshed vigtig at der er en harmoni mellem virksomheden og deres produkter og den strategi som man vælger at implementere.

Der skal være en synergi mellem alle annoncerne, så annonceringen virker troværdig og ikke for spammy. Jeg nyder at arbejde med data dreven marketing, hvor man kan tracke hver enkle step i forbrugeren kunderejse. Det essentielle ved data dreven marketing er, at man kan se hvad der fungerer og hvad der ikke fungerer. En hver kan dog se om det går godt eller dårligt for ens annoncer. Det vigtige er hvordan man tolker på tallene, og hvordan man laver problemet om, hvis det går dårligt. Det er der man bliver en markedsføringsspecialist, når man kan finde frem til at løsning ud fra tallene.

Jeg valgte at blive markedsføringsspecielt, da det ligger i generne. Begge mine forældre arbejder i marketingbranchen. Jeg har fået markedsføring og marketing begreber ind med modermælken, hvorfor det altid har været i kortene, at jeg skulle denne vej. Marketingbranchen har jo ændret sig de sidste 10 år. Fra det mest almendige var annoncer i radio, fjernsynet og avisen, er det mest almindelige annoncering gennem Facebook og andre sociale medier. Jeg har valgt at beskæftige mig med digital markedsføring. Jeg finder det interessant at man kan tracke og spore ens besøgende, så man hele tiden kan hvad der kan forbedres og til sidst. Jagten på at få den besøgende til at konventer til at blive en betalende kunde.

Derudover får man lov til at nørde en hel masse, og gå i dybden med enkelte processer, så man hele tiden bliver bedre til sit arbejde. Jeg er ligeledes omgivet af dygtige kollegaerne som er gode at spare med. På den måde sikre man sig forsat viden og udviklere sine kompetencer hele tiden. For at blive god til hvilket som helst job, om det er markedsføring eller læge, så er det vigtigt man tilstræber sig ny viden hele tiden. Man må aldrig stoppe med at søge ny viden, for så stopper man også med at blive dygtigere. Det er det jeg finder interessant ved jobbet som markedsføringsspecialist.